Binnen het $ 7 miljard Dior-fenomeen |Download de casestudy |BoF

2022-09-11 05:46:24 By : Ms. Ivy Luo

Agenda-setting intelligentie, analyse en advies voor de wereldwijde modegemeenschap.In 1947, slechts enkele maanden na de oprichting, bracht Christian Dior Couture een revolutie teweeg in de dameskleding met zijn naoorlogse 'nieuwe look', waarmee hij een plaats op de top van de Franse mode veroverde.Later werd Dior de hoeksteen van het luxe-imperium van LVMH-voorzitter Bernard Arnault, die sinds de jaren tachtig in het huis heeft geïnvesteerd met een 'sky's the limit'-benadering.Maar gedurende vele jaren bleef het merk van Dior, een van de beroemdste en meest prestigieuze merken van de moderne luxe, groter dan zijn bedrijf.In 2017 nam LVMH de volledige controle over Christian Dior over en begon met een reeks stappen die het bedrijf radicaal zouden versnellen.Onder de nieuwe CEO Pietro Beccari en ontwerpers Maria Grazia Chiuri en Kim Jones is Dior's bedrijf snel gegroeid, met een verkoop die ruwweg is verdrievoudigd sinds de deal.De nieuwe schaal heeft een heilzame cyclus gecreëerd, waardoor het nog meer kan investeren in spectaculaire catwalkshows en uitgestrekte boetieks, terwijl de geschatte winst met een factor zeven wordt vermenigvuldigd.Terwijl Dior dichter bij het inhalen van zijn historische rivaal komt, noemde Bernstein-analist Luca Solca het "een Chanel van eigen bodem binnen LVMH."Deze casestudy onderzoekt hoe Dior een van de snelstgroeiende en meest winstgevende bedrijven in luxemode werd.Het bedrijf herzag zijn productaanbod en communicatie: het uitbreiden van een cultuur van couture-vakmanschap en -innovatie die lange tijd de theatercollecties had geanimeerd, en het toepassen ervan in zijn commerciële lijnen om een ​​gediversifieerd menu van hitproducten te creëren.Het bedrijf stortte zich ook op e-commerce, breidde snel zijn bereik uit buiten de winkelhoofdsteden waar het winkels heeft, en rolde meeslepende, spectaculaire vlaggenschepen uit om als bestemming te dienen voor een breed scala aan merkliefhebbers, van ambitieuze toeristen tot topuitgaven " VIC's.”Terwijl het coronavirus de verkoop voor de meeste modebedrijven opdreef, leunde Dior in op het momentum door belangrijke marketingmomenten te blijven organiseren waarbij thuisgebonden consumenten online keken en post-pandemische groei voedden.De strategie lijkt vruchten af ​​te werpen: Dior is volgens schattingen snel opgeschaald van ongeveer € 2,2 miljard ($ 2,5 miljard) aan omzet in 2017 tot € 6,6 miljard in 2021, en de sterke groei brengt het dichter dan ooit bij het inhalen van megamerken rivalen zoals Gucci, Hermès of zelfs luxe titan Chanel.Met een operationele marge van meer dan 35 procent van de omzet is het merk nu waarschijnlijk het vierde meest winstgevende beursgenoteerde luxemodemerk, na LVMH-stalgenoot Louis Vuitton, Kering's Gucci en Hermès.Klik hieronder om de case study nu te lezen.Exclusief gemaakt voor BoF Professional-leden, onderzoeken casestudies de belangrijke uitdagingen waarmee de branche vandaag de dag wordt geconfronteerd.Ontdek hier meer casestudy's en rapporten van The Business of Fashion.Openbaarmaking: LVMH maakt deel uit van een groep investeerders die samen een minderheidsbelang hebben in The Business of Fashion.Alle investeerders hebben aandeelhoudersdocumentatie ondertekend die de volledige redactionele onafhankelijkheid van BoF garandeert.© 2021 The Business of Fashion.Alle rechten voorbehouden.Lees voor meer informatie onze Algemene Voorwaarden